درباره وبلاگ


باسلام وتشکر این وبلاگ قصد توهین به هیچ یک از احاد کشوری را ندارد در صورت مشاهده هرگونه جسارتی ان را در نظرات بنویسید تا تصحیح شود. ______________________ اقایان و بانوان محترم لطف کردین که به این سایت آمدین و موجب سکته ما شدین(از فرط خوشحالی)بازهم ما را دق مرگ کنید زیرا خوشحال میشویم در ضمن اگر میتوانید کلیک کنید ؟اگر زحمت نیست؟ توی نظرسنجی شرکت کنید نظظظظظظریادتان نرود خواهش میکنم نظر بدید اگه نظر ندادید یعنی سایت ما ... است. خلاصه بگم داداش شرمندم کردینا بازم بیایین اگر فردی میخواهد در مورد من اطلاعاتی داشته باشد میتواند به پروفایل نویسنده مراجعه کند
موضوعات
طنز،کاریکاتور،طنزسیاسی،داستان
مطالب انتقادی،عـکس،طنزسیاسی
شنبه 30 بهمن 1389برچسب:, :: 14:34 ::  نويسنده : سیدیوسف

بسم الله الرّحمن الرّحیم

زمانی که آقایرئیس جمهورطی گفت و گوهای متعدد تلویزیونی بهطرفداران بی بند و باری و بی حجابیچراغ سبز نشان داد، شاید بسیاریاز جوانانی که به دلایل واهی و مسائلی همچون آزادی های اجتماعی به شیوه ی غربی به آقایان موسوی و کروبی رأی دادهبودند، از رأی خود پشیمان شدند. عده ای بعداً به این نتیجه رسیدند که رواجبی حجابی و تساهل و تسامحاتفاقاً توسط فردی ظاهر الصلاح و در نظر تودهیجامعه،حامی ولایت فقیه و در اسم اصول گرا و حزب اللهیسهل الوصول تر است؛ چون هم حرفش نافذ و صاحب قدرت است و نیز کسی به آسانی نمی تواند به او بگوید غرب زده یا روشن فکر و اگر همچنین صفتی رابه وی نسبت دهند، می گوید کهچطور جرأت می کنید منتخب ملت و رئیس جمهور ولایی را چنین بنامید؟!

امروز بیش از هر زمانی، شاهدزیر پا گذاشتنعلنیارزش های اسلامیبا اجرایتئاتر «هدا گابلر» گرفته تا کشف حجاب در بعضی مناطق تهران هستیم. معلوم نیست اگر آقای احمدی نژاد یا آقای مشایی وزیر فرهنگ و ارشاد آقای خاتمی بودند چه ها که نمی کردند!

کاش از ابتدامی دانستیم کهرئیس جمهور اسماًاصولگراو مهندس الکترونیک ظاهراً اسلام شناس اهمیتی به مسائل فرهنگی نمی دهند؛ چه از حیث بسترسازی و چه از نظر پاک سازی، چه از جهترفتارهای ایجابی و چه از نظر برخوردهای سلبی.

وقتی تفکری حاکم باشد که در اولویت آن مسائل اقتصادی باشد و مسائل فرهنگی در مقابل آن رنگ ببازد،آیا باید رئیس جمهور را بیشتر به تفکرات مارکسیستی نزدیکدانست، یا به تفکر اسلام ناب محمدی وگفتمان انقلاب و امام و رهبری؟!

حداقل در یک مورد اشتباه کردیم که به صداقت آقای مشایی شک کردیم، آن هم در تیرماه سال۸۵، نخستین باری که نام وی بر سر زبان ها افتاد، در مصاحبه ای با خبرنگاریترک، برداشتن حجاب از سوی او را بدون اشکال دانست. به نوشته ی کیهان، «الیف کورپا» خبرنگار روزنامه صباح ترکیه گفت: مشایی در جواب این سؤال وی که آیا می‌ توانم روسری ‌ام را بردارم، گفته است: «بله اینجا ایران آزاد است.» وی اضافه کرد: «در ایران استفاده از حجاب بدون اجبار است و هیچ فشاری از طرف حکومت در استفاده از حجاب اعمال نمی‌شود. این یک انتخاب کاملاً شخصی است. اگر شما در ایران از روسری و حجاب استفاده نکنید هیچ مقام دولتی به شما تذکری نخواهد داد». مشایی حتی در پاسخ به سؤال خبرنگار ترک مبنی بر این که آیا بی‌ حجابی و صرف نوشیدنی‌ های الکلی توسط توریست‌ های ایرانی در ترکیه شما را ناراحت نمی‌کند، گفته بود: «نه! این مسائل شخصی است و اگر دوست دارند می‌توانند هم مشروبات الکلی استفاده کنند و هم بی ‌حجاب باشند و هم با مایو بگردند»

تا این جا مورد اول که عدم اجباری بودم حجاب است تا حدی محقق شده، ان شاء الله موارد آخر که شرب خمر و تردد با مایو است رخ ندهد (البته وقتی بحث قدرت و رأی و انتخابات به میان آید، ممکن است هر اتفاق عجیبی برای جلب نظر برخی از مردم بیفتد)! البته نحوه ی پوشش و حجاب تنها بخشی از فرهنگ یک جامعه است که در این یادداشت به این موضوع پرداخته شده است.

قسمتی از جملات امام خمینی (ره)پیرامونفرهنگ: "رأس همه ی اصلاحات، اصلاح فرهنگ است. راه اصلاح یک مملکتی، فرهنگ آن مملکت است. اصلاح باید از فرهنگ شروع بشود. اگر فرهنگ درست بشود یک مملکت اصلاح می‌شود."



صفحه قبل 1 صفحه بعد

 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب